Online marketing is helemaal van deze tijd en super effectief. Wanneer je de juiste marketingmix wilt maken is het wel handig om te weten welke vormen van online marketing of terwijl internet marketing er eigenlijk allemaal zijn. Daarom neem ik deze allemaal even kort met je door.

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie of terwijl ‘Search Engine Optimalisation’ (SEO) is een hele bekende en goede manier van online marketing. Bij zoekmachine optimalisatie zorg je er voor dat je goed vindbaar wordt in de zoekmachines van (meestal) Google. Je probeert er dus voor te zorgen dat wanneer een potentiële klant op een bepaald keyword zoekt hij bij jou website uitkomt.

Zoekmachine adverteren

Zoekmachine adverteren of terwijl ‘Search Engine Avertising (SEA) lijkt heel erg op zoekmachine optimalisatie. Het enige verschil is dat bij zoekmachine adverteren je er sowieso voor betaald om hoog in google te komen. Dit is dan ook zichtbaar in google zelf.

Online advertenties

Dit zijn eigenlijk gewoon de advertenties die in je beeldscherm verschijnen wanneer je op je laptop zit. Deze zorgen ervoor dat je aan een bepaald merk herinnert wordt, of de advertentie is dermate interessant dat je er op klikt en op de website terecht komt.

Online reclame banners

Banners lijken heel erg op advertenties alleen is het verschil dat deze echt in je beeldscherm op poppen en meestal scherm vullend zijn. Op deze manier wordt je dus gedwongen te kijken naar wat er op de banner staat.

Affiliate marketing

Bij affiliate marketing promoot een website producten van een bepaalde adverteerder en die website ontvangt daar een commissie voor. Dit is een hele effectieve manier van online marketing omdat het geloofwaardig overkomt omdat meestal nier direct zichtbaar is dat er voor is betaald.

E-mail marketing

Bij e-mail marketing worden (potentiële) klanten benaderd via hun e-mail. E-mail marketing heeft meerdere doelen. Zo kan er geprobeerd worden om nieuwe klanten te werven door middel van bijvoorbeeld kortingcodes aan te bieden. Ook kan er geprobeerd worden om bestaande klanten te overtuigen opnieuw iets te kopen. Verder voldoet het ook als relatiebeheer.

Social media marketing

Bij de techniek wordt social media ingezet om de gestelde communicatie-doelstellingen te realiseren. Het is een hele goede manier om klant contact te onderhouden of om mensen meer betrokken te maken bij een bepaald merk.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *