Een dames portemonnee van Bear Design, nieuwe sneakers met een bijpassende outfit en een lekker luchtje op, het eeuwenoude cliché ‘de eerste indruk telt’, is nog steeds van toepassing in de wereld. Vooral als je carrière zich bevindt in de creatieve branche. Als jij een sollicitatie hebt bij een vooraanstaand grafisch ontwerpbureau, ben jij natuurlijk op je best gekleed. Vergeet alleen niet, overal ben jij je eigen visitekaartje! Als jij wordt meegevraagd door een vriend/vriendin om mee te gaan naar een interessant event op de vrijdagavond en je hebt geen tijd om naar huis te gaan, kijk dan even in de spiegel of je lippenstift niet op je tanden zit of je gulp nog open staat; jij bent namelijk je eigen lopende reclame bord!

Design

Abstract, commercieel of monotoon; het doet er niet toe welke stijl je als bedrijf aan houdt, maar zorg er in ieder geval wel voor dat je website dezelfde uitstraling heeft als je visitekaartje. Wanneer jij bijvoorbeeld een donker visitekaartje hebt waar alleen maar je websitenaam opstaat en je website staat volledig vol met felle kleuren dan creëer je verwarring bij toekomstige consumenten, collega’s en concurrenten. Een goed doordacht ontwerp voor al de kanalen waarop jij communiceert is het fundament van een goedlopend, professioneel bedrijf.

Trends

Dit klinkt als een uitgemolken trend, maar het blijkt nog steeds grote parten te spelen in online advertising: genderneutraliteit. Het nut hiervan in de reclamewereld is; meer geloofwaardigheid en betrouwbaarheid creëren als merk, waardoor er meer merkentrouw ontstaat bij consumenten. Twee vliegen in één klap!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *