De ladingspagina is het vistekaartje van je website. Het is de pagina van je website die de bezoekers van jouw website moet overtuigen van jouw product of dienst. Maar welke elementen maken een ladingspagina succesvol? Hieronder volgen vijf tips die jouw hierbij kunnen helpen.
Tip 1: Stem je ladingspagina af op de online campagne
Het meest beoogde resultaat van een landingspagina is acquisitie van nieuwe klanten. Bij het maken van een ladingspagina moet er daarom op één onderdeel gefocust worden en afgestemd zijn op de online campagne waar de bezoeker geïnteresseerd in is. Het is belangrijk dat de stappen van de campagne navolgbaar zijn, de landingspagina is de laatste schakel van de campagne
Tip 2: Less is more
Een bezoeker maakt gemiddeld binnen enkele seconden zijn beslissingen of hij wel of niet geïnteresseerd is in het product of dienst. Alle informatie die hij in dit tijdsbestek ontvangt worden meegenomen bij de uiteindelijke beslissing. Heb je als bedrijf veel informatie te vertellen, dan kun je dit ook doen in de vorm van een infographic, testimonial of video. Short copy landingspagina’s is een effectieve manier om je ontwerp in het middelpunt te zetten.
Tip 3: Zorg voor een aantrekkelijk call-to-action
Een ladingspagina is een pagina waarop de boodschap duidelijk moet zijn. Het is een middel om klanten over te laten gaan tot actie. Een helder geformuleerde boodschap zorgt ervoor dat de bezoeker zich aangesproken voelt en het idee krijgt dat het om hem draait. Dit is de manier om interesse en nieuwsgierigheid op te wekken bij de bezoeker.
Tip 4: Maak direct contact met je bezoeker
Het gebruik van video’s is een goed middel om bezoekers aan te spreken. Als je wilt dat de video viral gaat, is het belangrijk dat je het de bezoekers zo gemakkelijk mogelijk maakt om zijn ervaring te delen. Dit doe je door de social media-knoppen zichtbaar op de pagina te plaatsen. Je kunt natuurlijk ook direct een Facebook advertentie maken waarin een video verwerkt is.