Heb je een website, maar komt het aantal bezoekers (klanten, dus omzet) maar niet omhoog? Een SEO specialist kan met een kritisch oog naar je website kijken, en je aangeven wat je goed en niet goed doet. Wij van KD Website Optimalisatie willen je dan ook graag helpen, en doen dit in een aantal stappen. Uiteraard gaan we je dit in een gratis adviesgesprek verder toelichten, op een heldere en transparante manier. We willen namelijk dat je er zelf ook iets van opsteekt!

Start met content optimalisatie

Laten we starten met de dingen die je al goed doet! We gaan bestaande content bekijken en waar nodig net even de laatste puntjes op de i zetten, zodat je hiermee blijft scoren. Vervolgens kijken we wat je nog mist op je website qua content, en waar je kansen liggen. Dit doen we op verschillende manieren. We beginnen met een zoekwoordenonderzoek. We gaan samen met jou bepalen welke zoektermen voor jouw branche van toepassing zijn, en noteren ook allerlei synoniemen en varianten. Vervolgens kijken we bij concurrenten wat zij anders doen dan jou, en waar je misschien nog kansen laat liggen. Dit alles vatten we samen in een document, met daarin dus alle zoektermen waar we ons op gaan focussen.

Hoger in Google met nieuwe content

Aan de hand van het zoekwoordenonderzoek, gaan we dus nieuwe content maken. Waar dat vroeger puur tekst was, waar simpelweg de juiste zoekwoorden in genoemd dienden te worden, is dit tegenwoordig wat ingewikkelder. Het belangrijkste is, dat je de content voor je bezoeker maakt, en niet puur voor Google. Dus geef in je nieuwe content antwoord op de vraag van een bezoeker, en doe dit zo gevarieerd mogelijk. Gebruik dus niet alleen tekst, maar ook afbeeldingen, een video, een PDF, E-Book, enzovoorts. Niet alleen zal Google niet waarderen, uiteraard je bezoeker ook!

Technische SEO check

Een ander belangrijk punt is de techniek van de website. Is de website snel en gebruiksvriendelijk? Worden er niet teveel scripts uitgevoerd waardoor pagina’s langzaam laden? Zomaar wat technische punten die, als je ze aanpakt, er voor kunnen zorgen dat je hoger in Google komt. Maar denk ook aan de opmaak van de content. Zijn er titels en subtitels gebruikt, is er een meta description aanwezig, is je interne linkstructuur op orde? Allemaal belangrijke punten om aan te denken. Gelukkig denken onze SEO specialisten met je mee, en beschikken we over software die dit allemaal uit kan lezen. Vervolgens pakken we alle punten stap voor stap aan, zodat je zult zien dat je al snel beter gaat scoren.

Linkbuilding strategie bepalen

Linkbuilding is een belangrijk SEO aspect, en is feitelijk niets meer dan ‘stemmen’ naar je site verzamelen. Oftewel, andere websites zover krijgen dat ze een linkje naar jouw plaatsen zodat je als het ware aan Google laat zien dat jij een belangrijke website in jouw branche bent. Het klinkt makkelijker dan dat het is, want hoe krijg je andere websites zover? Extra lastig wordt het, omdat het van belang is dat je deze backlinks krijgt van websites die actief zijn in jouw branche. Als je linkjes ruilt met bedrijven die totaal iets anders doen, dan kan Google dit zien als onnatuurlijk en kan het zelfs averechts werken. Gelukkig helpen onze SEO experts je hierbij, zodat we samen een goede linkbuilding strategie kunnen opzetten.

Freelance online marketing consultant inhuren

Ben je nieuw in het zoekmachine optimalisatie gebeuren, of heb je simpelweg geen tijd? Vraag dan eens een gratis en vrijblijvend adviesgesprek aan met een freelance SEO specialist van KD Website Optimalisatie. Daarin gaan we dieper in op de materie, en kunnen we direct samen bekijken waar jouw kansen liggen. Wij focussen ons op het MKB, en juist omdat we dit zelf ook zijn, zul je zien dat we ook nog eens prima betaalbaar zijn. We richten ons vol op jouw online vindbaarheid, en zullen tevens de mogelijkheden tot betaald adverteren met je bespreken, mocht je hier interesse in hebben.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *