Betalen en op nummer 1 komen in de zoekresultaten van Google. Dat klinkt verleidelijk, aangezien je als nummer 1 in de zoekresultaten gegarandeerd bezoekers naar je website krijgt. Maar toch is het lang niet altijd zo verleidelijk als dat het lijkt. In dit artikel vertellen we jou graag meer over het runnen van een Google Adwords campagne en waarom het wel of niet slim zou zijn om je hiervoor aan te melden.

Waarom wel?
Wanneer je een webwinkel start in kleding is het erg lastig om op een organische manier op nummer 1 te komen van google. Met bepaalde onderwerpen (vliegtickets, telecom, kleding etc.) is de concurrentie zo hoog dat het bijna onmogelijk is om als nieuwkomer op nummer 1 van Google te komen. In dit geval kan het slim zijn om van Google Adwords gebruik te maken, mits je een budget hebt. Vaak zijn deze zoekwoorden door de hoge concurrentie ontzettend duur (meer dan 1 euro per klik)

De meeste ondernemers zijn druk en hebben niet veel tijd over om met SEO aan de slag te gaan. Er kan veel tijd in SEO gaan zitten en daarnaast duurt het vaak maanden of jaren voordat je resultaat ziet. Klik hier voor de voordelen Google Adwords.

Waarom niet?
Adverteren op Google kan ontzettend duur zijn. Zeker wanneer je voor zoekwoorden kiest met een hoge concurrentie. Dat is prima wanneer je een ruim budget hebt, maar voor ondernemers met een klein budget liggen deze prijzen veel te hoog. Daarnaast is het ontzettend belangrijk dat je relevante bezoekers naar je website krijgt. Maar ook dan is succes geen zekerheid. De relevante bezoekers willen de informatie waar ze naar op zoek zijn binnen enkele seconden vinden. Lukt dit niet op jouw landingspagina, dan zijn ze zo weer weg en ben jij jouw geld kwijt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *